بازتاب اخبار المپیاد و فعالیت‌های آیریسک

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

مدارس برتر کشور در المپیادهای آیریسک

هنوز 4 روز تا پایان زمان ثبت نام المپیادهای آزمایشی آیریسک وجود دارد و در این مدت مدارس برتر کشور در این المپیادها ثبت نام کرده‌اند. مثل هر سال، بزرگ‌ترین رقابت المپیادی‌های کشور را در تمام رشته‌ها خواهیم دید.

توضیحات المپیادهای آزمایشی آیریسک را از اینجا بخوانید.

آیریسک

کلاس‌های المپیاد آیریسک، منظم و با برنامه

برای توضیحات بیشتر اینجا را بخوانید.

آیریسک

هر روز یک المپیاد آزمایشی آیریسک با پاسخ تشریحی

از تاریخ 20 آبان 1394، به مدت یک ماه هر روز یک المپیاد آزمایشی با پاسخ تشریحی در کانال تلگرام آیریسک قرار داده می‌شود. این آزمون‌ها، المپیادهای آزمایشی آیریسک در سال‌های گذشته هستند که بسیاری از مدال‌آوران المپیاد در آن‌ها شرکت کرده‌اند.

برای عضویت در کانال تلگرام آیریسک (قابل استفاده در موبایل و کامپیوتر)، اینجا کلیک کنید.

آیریسک

فرصت جبران معدل امتحان نهایی برای شرکت در کنکور از سال 1394

از سال تحصیلی 95-1394 فرصت شرکت مجدد دانش‌آموزان در امتحانات نهایی ایجاد شده است تا بتوانند معدل خود را بهبود دهند و در کنکور نتیجه بهتری کسب کنند. این خبر باعث می‌شود سال سوم هم رقابت جدی را بین المپیادی‌ها کاملا پررنگ ببینیم.

چزییات خبر را در اینجا بخوانید.

آیریسک

مدارس شرکت‌کننده در اولین المپیاد آزمایشی آیریسک در سال 1394

تا کنون بیش از 35 دبیرستان المپیادی در اولین مرحله از المپیادهای آزمایشی آیریسک در سال 1394 ثبت نام کرده‌اند. فهرست این مدارس را از اینجا مشاهده کنید. مهلت ثبت نام اولیه تا 20 آبان است (ممکن است 5 روز تمدید شود) و تمام مدارس کشور می‌توانند در این آزمون‌ها شرکت کنند. راهنمای ثبت نام را از اینجا بخوانید.

آیریسک

رتبه‌بندی استان‌ها برحسب مدال المپیاد 1394

تحلیل آمار مدال‌های المپیادهای علمی سال 1394 توسط آیریسک انجام گرفته و هم‌اکنون برای برنامه‌ریزی بهتر در دسترس مدیران ادارات آموزش و پرورش و علاقمندان قرار می‌گیرد. نگاه دقیق به این آمار نشان می‌دهد که توزیع ناهمگونی از علاقه‌ی دانش‌آموزان به المپیاد در استان‌های کشور وجود دارد و همین‌طور در صورتی که برنامه‌ریزی مناسبی برای المپیادی‌ها انجام شود، کمبود امکانات تا حد خوبی جبران خواهد شد. به طور مثال مدال‌های استان چهارمحال و بختیاری گواهی بر این مدعا است.

امیدواریم با نگاه ساختارمند به این آمار، راه را برای دانش‌پژوهان سال‌های آینده هموارتر کنیم و شاهد رشد فرهنگ المپیادی و کیفیت نتایج در سراسر کشور باشیم. برای دریافت رتبه‌بندی استان‌های کشور در مدال‌های المپیاد سال 1394 به اینجا [+] مراجعه نمایید.

آیریسک

گچ سفید، استعدادیابی و هدایت المپیادی در دوره اول دبیرستان

با چیدمان جدید مقاطع تحصیلی، فرصت انتخاب، مطالعات عمیق، پژوهش و استعدادسنجی دانش‌آموزان در دوره‌ی دوم طرح گچ سفید آیریسکدبیرستان بسیار کمتر شده است. سال دهم، سال آشنایی با مقطع جدید است و سال‌های یازدهم و دوازدهم نیز وقت دانش‌آموزان به امتحان نهایی و کنکور صرف خواهد شد. در راستای نیاز به استعدادسنجی از مقاطع پایین‌تر و برنامه‌ریزی برای توانمندی‌های دانش‌آموزان، آیریسک به عنوان گسترده‌ترین مرجع آموزشی المپیادهای علمی در ایران این موضوع را در برنامه‌های خود قرار داد. طرح گچ سفید اولین اقدام آیریسک در این باره است.

گچ سفید، مجموعه‌ای از آزمون‌ها، آموزش‌ها و کارسوق‌ها است که در راستای طرح شهاب (شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) و برنامه‌های کلان آموزش و پرورش برای غنی سازی تفکرات دانش‌آموزی برگزار می‌شود. ویزگی‌های گچ سفید را در اینجا بخوانید. با طراحان و اتاق فکر این طرح در اینجا آشنا شوید و برای ثبت نام مدارس در گچ سفید به اینجا مراجعه نمایید.

آیریسک

المپیادهای آزمایشی آیریسک در سال 1394

اولین مرحله از المپیادهای آزمایشی آیریسک در سال 1394 در کلیه‌ی رشته‌های ادبی، ریاضی، زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک، کامپیوتر و نجوم در روز 13 آذر 1394 به صورت حضوری در تمام مدارس متقاضی سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

ثبت نام مدارس (سراسر کشور): مدارسی که در مجموع بیش از 6 دانش‌آموز المپیادی دارند، می‌توانند در این آزمون‌ها ثبت نام نمایند. مهلت ثبت نام مدارس تا 20 آبان است. توضیحات تکمیلی و راهنمای ثبت نام در اینجا آورده شده است.

ثبت نام انفرادی (ویژه تهران): دانش‌آموزان تهرانی که قصد دارند به صورت حضوری در آزمون شرکت کنند، تا شنبه 7 آذر فرصت دارند با مراجعه به سامانه‌ی ثبت نام آیریسک، مشخصات خود را وارد کرده و از میان خدمات، المپیاد آزمایشی 13 آذر را انتخاب نمایند. تمام داوطلبانی که در مهلت مقرر ثبت نام را به پایان رسانده‌اند، به همراه کارت ملی ساعت 8:30 روز جمعه 13 آذر در محل حوزه به نشانی تهران، میدان انقلاب، روبروی درب اصلی دانشگاه تهران، خیابان فخر رازی، تقاطع روانمهر، دانشگاه امام خمینی حضور داشته باشند.